fredag 13 mars 2009

Årsmöteshelg!

Sitter på tåget på väg till Göteborg där LR Stud har konvent i helgen. Det ska bli riktigt skoj, LR Stud var den första av Saco Studentråds medlemsförbund som jag träffade när jag blev aktiv och det första mötet har levt kvar hos mig. De är duktiga och brinner så starkt för sina frågor och en bättre lärarutbildning och visar ett smittande engagemang! Tyvärr har jag inte möjlighet att stanna hela helgen då även MSF har fullmäktige denna helg. Så strax innan klockan ett imorgon sätter jag mig på tåget igen men då med destination Uppsala där jag ska stanna till på söndag. Jag har inte på något vis lägre förväntningar där, ser fram emot spännnade diskussioner om läkaretik och huruvida morddömda bör få tillträde till läkarutbildningen, hoppas bara att den motionen bara inte är avklarad innan jag kommer!

Mm, det här kommer bli en kul helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar