måndag 16 juni 2008

Första dan på jobbet

För mig och för syster. Eller, jag har ju varit här i en vecka men hittills har det varit inskolning, idag är det allvar. Men har börjat bra, Arvid ligger för tillfället och sover efter att ha somnat i mitt knä när han åt frukost, supertrött. Inte så konstigt då han tydligen varit vaken ganska mycket i natt.

Jag sitter och lyssnar på Hocus Pocus, bra fransk soul/hiphop som rekommenderas och försöker repetera den franska grammatik jag studerat under våren, hoppas på kunna befästa de kunskaper jag arbetat in.

I helgen var vi hos Olles föräldrar och tillika Arvids Mamy och Papy dvs farmor och farfar, mkt trevligt. Olle och Denys (hans pappa) vad iofs mest i Sara och Olles lägenhet och målade och hade sig, är fortfarande inte helt klart här men kommer bli så fint så fint när det blir klart. De körde även hit den click-clack som jag ska få sova på under min sejour här. Det var bra för jag har fram tills nu sovit på en luftmadrass som iofs är mycket bekväm för att vara luftmadrass men, luftmadrass i nästan två månader skulle inte vara lajbans tror jag. Dessutom kommer David få fredag, bättre sova två i en säng än på en luftmadrass.

Sen har jag följt FRAdebatten lite och Irlands nej till Lissabonfördraget, blir intressant att se vilken vändning EU tar nu.

2 kommentarer:

  1. tja stina! hur äre?

    SvaraRadera
  2. Första dagen på jobbet gick bra för mig med och det var helt och hållet din förtjänst! Lämna sin lille kille i säkra händer utan att han behöver behöva lämna hemmet, hade något kunnat vara bättre för en stackars mammas nerver en sån här dag? Alla mina kollegor tycker att du är en riktig hjältinna, du var det stora samtalsämnet på Technips 38nde våning och lär nog förbli så om jag ska tro snacket så här efter andra dagen på jobbet... Du är världens bästa syster, tack från allra längst ner i lilltån!!! kramar och bisous i stora lass

    SvaraRadera