torsdag 24 april 2008

Glass och skumpa!

Igår efter skolan blev jag å Hans lite glassugna så vi gick till Monoprix för att inhandla lite glass. Ca tio minuter senare gick vi ut från Monoprix med en liter glass för 4€ och en flaska skumpa för1,3€, bra pris :) Det är ju märkligt att man inte skulle komma sig för att göra samma sak hemma, visst priset spelar ju lite roll men varför inte äta glass å dricka skumpa oftare, njuta lite mer av livet! Insikt, livet är inte så svårt ibland å vad är det jag klagar på?!

Fick ett sms för nån dag sen av Jerome, här krävs en förklaring. Jag hyr min lägenhet, svart i andrahand, av en kille som heter Nicolas hans kompis, Jerome, är också av någon outgrundlig anledning lite inblandad i att jag bor i lägenheten. Hur som, jag bad om att få internet innan jag kom ner å det skulle fixas, sen har Nicolas sagt när jag frågat att det är Jerome som håller på att kolla upp det. Nu tillbaka till smset, Jerome brukar messa ibland å fråga hur jag har det, om jag behöver nått el liknade detta var ett sånt sms å jag sa att allt var bra å att jag inte längre behöver internet hos mig eftersom jag hittat ett bra café som jag kan gå till, att det dessutom har gått mer än halva tiden är ju även det en icke nämn anledning.. Han svarade att det var ju toppen för det var så komplicerat för Nicolas att fixa internet till lägenheten.. De är lustiga de där två.

Sen har jag lyckats kläcka ur mig till en klasskompis "Jag har en kille som du kan få!" Till saken hör att jag för nån månad sen var på en fest där jag träffade en kille som ville ha en svensk tjej, varför fattar jag inte, är det inte trevligare att vara tillsammans med nån man kan prata med? Vi gjorde iallafall en deal, att han skulle lära mig franska om jag fixade en tjej till honom, jag erkänner mkt tvivelaktig deal! Vi har knappt hörts sen dess men nu vet jag ju vem jag kan ge honom till! Och jag som i tidigare inlägg klagat på hur jag objektifierats, bra att jag börjat göra precis det samma..

Sen har jag upptäckt en sak! torsdagar är den nya lördan! Det vill säga den dag man får godis! Idag är det torsdag å David kommer ner, nästa vecka när det är torsdag kommer Ullis å Johannes!! Torsdagen därpå åker Ullis hem å jag följer med för att vara i Norrköping en helg! Vilken svit!

2 kommentarer:

  1. Ett roligt inlägg, tänk vad man kan få vara med om! Att dricka champagne gör man ju allt för sällan hävdar jag med beständhet! Det finns alltid tillfälle till detta. Idag borde jag dricka champagne då jag bokat resa till New York. Superhäftigt! Hoppas du har det bra!

    SvaraRadera
  2. badabom badabing!
    objektifiera mera, det gör saker så mycket enklare. personligen så trivs jag ypperligt med att glida runt och vara ögongodis åt de ca 10 miljoner kvinnor som australien huserar.
    vad gäller skype nås jag på sven.hamberg, inte online så ofta och vi har ju en tidsdiff på kring 6 timmar men dunka ett sms eller dy så kan vi boka en date som världen sent ska glömma.
    stor en kram till dig kära syster, tänker på dig!

    SvaraRadera