måndag 21 april 2008

Duschrens

Sitter på skolan nu, wifi utan att behöva köpa kaffe, jag är nämligen pank som en råtta, eller en duva.. Inte lika trevligt som att sitta på café men lite billigare.

På vägen hit mötte jag en man i fyrtioårsålderns som stirrade på mig från topp till tå för att sedan ge ifrån sig ett läte " mmm.." som om jag gick att äta. Jag tror inte det skulle hända i sverige och det är jag tacksam för, här talas om och ses på genus på ett helt annat sätt än "hemma" Rollerna är tydligare vilket säkert underlättar i vissa fall men va fan, jag är inte ätbar och jag vill inte bli betraktad som det heller. Hur skulle han ha reagerat om jag gett från mig ett läte som om han såg ut som en möglig gammal sallad eller det jag rensade ur duschbrunnen för nån dag sen? Inte för att han var riktigt så äcklig (när jag rensar duschbrunnen kräks jag nästan) men självklarheten i att ta sig rätten att högljutt bedöma människor man möter har jag oerhört svårt för.

2 kommentarer:

  1. Det är bara att bereda sig på att vara "la bitch" under resten av tiden du är en France! Trist, men så är det. Kolla in fransyskorna och härma deras surhet. Aptrist, men nödvändigt.

    SvaraRadera
  2. Och jag blev också glad!! Saknar dig jäntan.

    Jag tycker att du skäller ut nästa "mmmm"-are. Att slå är inte att rekommendera, de kan slå tillbaka och man kan få ont i magen...

    Puss gumman!

    SvaraRadera