lördag 5 juli 2008

Resande

Igår morse berättade Olle för mig att det var strejk på de franska flygplatserna, säkerhetspersonalen hade av någon av mig okänd anledning beslutat sig för att göra en maskningsaktion. Antar att det hänger ihop med de senaste månadernas franska strejker där alltifrån skolpersonal, taxichafförer och fiskare protesterat mot diverse politiks beslut, reformförslag samt fransmännens låga köpkraft. Flygplatstrejken gjorde mig rätt så stressad och irriterad då jag klockan 18 samma dag skulle ta ett plan först till Norrköping och David för att sedan, idag lördag, fortsätta till Gotland och almedalen. Dock hade jag tur, det enda jag märkte av strejken var att de pratade lite om den i säkerhetskontrollen när jag gick förbi, tre timmar innan mitt plan skulle lyfta. Som grädde på moset var planet försenat så i slutändan var jag vid gaten ca tre timmar och 40minuter innan boarding. Men jag kom ju med i alla fall.. Kom även fram till att jag inte gillar att flyga längre. Har alltid älskat att flyga och titta på molnen ovanifrån men om man ska vara krass, att flyga handlar ju enormt lite om att titta på moln och alldeles för mycket om att stå i kö, sitta och vänta, förbannas över förseningar och missade anslutningar samt den svindyra maten på flygplatser och på plan som dessutom skulle varit godare om man köpt den på 7eleven. Det är ju tydligt att det är tåg som är grejen!

Samt, det här är ju skitkomiskt!

1 kommentar:

  1. det har jag ju alltid sagt. att flyga ar samma sak som att aka buss, plus allt strul med vantan och transfer och av med skorna hit och dit.

    och sa ar det ju mycket hogre upp.

    SvaraRadera