tisdag 1 juli 2008

Hej då Gimåt


Mamma och pappa ska köpa ett nytt hus! De har hittat en Villa Villekulla, som systersara kommenterade när hon fick se bilder. Jättefint hus vid Hummelviks fäbodar, 8km från farmor och farfar. Skogstomt och tillgång till båtplats, fantastiskt Jag hinner hem för att säga hej då till Gimåt och huset innan de flyttar, en flytt som nog kommer ske någon gång under hösten. Jag visste inte ens att de sökte något nytt, de är så luriga ibland. Var likadant senast de bytte bil, jag fick veta det av en slump då jag råkade vara hemma och svara i telefonen när de ringde från Bilbolaget. Jag fick dock lova att inget säga till mina syskon. Hemligheter hemligheter, undrar vad mer de har i rockärmen!


2 kommentarer:

  1. Ja, du Stina-vän så det kan bli!
    Visst är det roligt med överraskningar?
    Kram mamma o pappa

    SvaraRadera
  2. du kan ju halsa hej fran mig med, jag har tyvarr inte mojlighet att kika forbi och tacka av huset som varit min borg i de forsta 18 aren av mitt liv. det ligger alltsa pa ditt ansvar att enligt alla konstens regler utratta nagon form av ceremoni, sa att jag kan kanna mig fornojd.
    manga kramar!

    SvaraRadera