fredag 30 maj 2008

Slutet närmar sig

Har skrivit terminenes sista tenta idag. Otroligt skönt, eller egentligen mest konstigt. Jag brukar vara bra på att dela in livet i perioder som jag ska ta mig igenom och därmed glömma bort lite att varje dag faktiskt är en del av livet som man bör leva i men den här terminen eller kanske mer bestämt slutet på den har känts helt extremt mycket som en period jag måste ta mig igenom. Tentan som skrevs i morse handlade om 1900talets franska litteraturhistoria. Lite märkligt var att vi i onsdags på sista litteraturlektionen praktiskt taget fick frågorna uppläsa för oss, borde man kanske vara tacksam över men jag kan inte plugga taktiskt vilket gör att jag vet att jag läser sånt som inte ska vara med på tentan vilket känns helt meningslöst, fast som Hans försökte sa, man lär sig för livet och inte för tentan. Förnumstigt men sant. Surt bara att vi inte haft några kursböcker utan enbart föreläsningsanteckningar att läsa på, är ju inte så svårt att lista ut att man inte får så mycket sammanhang då. Nu är jag less, uttråkad och inte blir det bättre av att det bara regnar och regnar och regnar. Jag längtar tills om en vecka då jag är i Paris hos syster och längat än lite mer till om en vecka och en dag då jag kommer befinna mig i Belgien på bröllop med David.

1 kommentar:

  1. hoho!
    ett tips om det nu mot formodan skulle gatt snett pa tentan, vilket jag har svart att se att gjorde med tanke pa vilka tankar jag har om dina 1900tals franska litteraturhistoriakunskaper. men, ett tips ar att om det gick snett sa tank bara att 1900talets franska litteraturhistora ar anda bara for tontar. den taktiken har gjort mig valdigt gott i svara tider.

    manga karleksfulla omfamningar!

    SvaraRadera