måndag 13 oktober 2008

Filosofiska rummet 2

David blev visst besviken på mig när han trodde att han fått in mig på P1 spåret helt och hållet fast jag egentligen bara rippat ett av deras programtitlar. Hur som så lyssnade jag, om det inte var just det programmet, så på något annat P1 program där några moralfilosofer pratade om nutidens moralister. Istället för tanter bakom gardinen som kontrollerar grannarnas verksamheter kan dagens moralister ses i miljö- och hälsoaktivister. Kan inte låta bli att hålla med om att det finns gemensamma nämnare även om jag anser att vi har ett gemensamt ansvar för att se till att vår planet är beboelig i några generationer till. Ett putsat fönster eller en okrattad gräsmatta får inte riktigt samma konsekvenser som ett överdrivet flygande eller avsaknad av återvinning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar