onsdag 15 oktober 2008

Bokjakt

Jag är lite för ofta ute lite för sent, det är inte så bra. Jag ska till seminariet nästa vecka läsa en bok av Bob Pease och Keith Pringle A Man's World och som jag har jagat denna bok! Började igår på Akademibokhandeln Frescati, där fanns det enligt deras uppgifter en bok inne, jippi tänkte jag, men den fanns inte att hitta. Däremot skulle det finnas en på Akademibokhandlen Mästersamuelsgatan så jag cyklade dit imorse, där fanns det enligt deras uppgifter en bok inne, jippi tänkte jag, men de hittade den inte. Jag tog mig vidare till Stockholms Universitetsbibliotek där det enligt deras uppgifter skulle finnas en inne, jippi tänkte jag, men den fanns inte att finna. Jävligt! Efter dessa nederlag har jag ringt Södertörns högskolebibliotek, där finns boken men jag får inte låna den för jag är inte student där. Dock finns den hos Linköpings Universitetsbibliotek. Så nu ligger den och väntar på mig, i Linköping med en lapp med mitt namn på. Så det blir till att åka till Linköping imorn, jippi... Antingen så är jag inte en extremt uppoffringsvillig student eller är jag kanske bara ute i sista minuten.

1 kommentar:

  1. Hej du! Detta problem brottas vi alla studenter med tror jag. Jag fick åka till Halmstad för att få tag bok en bok i sociologi. Lagom kul, men vad ska man annars göra liksom?? hur har du det annars?? Hur var Bryssel??

    SvaraRadera