torsdag 17 juni 2010

Årets roligaste pressmeddelande är här!

Jag fick svårt att hålla mig för skratt när jag öppna inboxen idag och hittadet det här pressmeddelandet från Statsrådsberedningen. Statsminister Reinfeldt rekomenderar att den svenska flaggan hissas den 19 juni med anledning av det kungliga bröllopet. Det är fantastiskt roligt! Inte blir det sämre av att det i texten "normaliseras" med att Riksarkivet minsann tidigare har rekomenderat flaggning utanför flaggdagarna. Sen känns det fint att veta att vi nu följer en fin tradition eftersom det även flaggades när H.M. Konungen gifte sig.

Så läs och hörsamma gott folk!

1 kommentar:

  1. Den politiskt-mediala överklassen och den organiserade brottsligheten gör nu gemensam sak mot Sverigedemokraterna. Demokratin är hotad. Då kan jag omöjligt tiga. Det är en medborgerlig PLIKT nu för alla oss som GILLAR OLIKA att stå upp mot den falska vänsterns strävan till Gleichschaltung och real diktatur.

    Det är vidare min skyldighet att sprida ljus över något starka krafter vill mörklägga, nämligen det VERKLIGA hiv-läget i vårt land.

    Denna sida upp!

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera