tisdag 7 juli 2009

Almedalsveckan i lite perspektiv

Vilken fantastisk vecka det var. Jag kan bara konstatera att det var så mycket roligare i år än förra året. Förmodligen för att jag hade bättre koll på vad som väntade samt att jag detta år åkte i rollen som ordförande (inte tillträdande vice ordförande) och då fått vara den från Saco Studentråd som sitter med i panelerna. Inte dumt.

Våra egna arrangemang, seminarium om studentprisindex, mingel med ung med makt-tema och en heldag med tält på Donners plats funkade oerhört bra. Men bästa minnet av allt är nog mitt och Hermans, ordförande för SFS:s, brandtal på Donners plats mot studieavgifter. Var riktigt gött att kliva upp på en parkbänk, få magstödet på plats och föra ut vårt budskap, Herman har skrivit om det här. På tisdagen hade jag och Herman även en artikel i UNT.

Skrämmande var det att höra hur studieavgifter från flera håll talades om som om det finns ett system uttänkt i minsta detalj som redan är färdigt att sätta på plats. Diskussionen har dessutom även definitivt gått från att enbart handla om studenter utanför EES till samtliga studenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar