onsdag 26 november 2008

Välja yrke

De senaste 50 åren har Saco släppt en välja yrke bok fast den inte alltid hetat just det men innehållet har vunder alla år handlat om akademikeryrken och de utbildningar som leder till dem för att stödja gymnasister i sina val inför högskolan. Den här fantastiska boken finns även att läsa på Sacos hemsida och jag kollade in den för att se vad det stod om mig, eller rättare sagt det jag utbildar mig till, nämligen samhällsvetare. Och jag blev så glad! Det var så spännande yrkesbeskrivning att jag kände att det var ju precis det här jag vill göra och sen blev jag ännu gladare eftersom det förhoppningsvis säger något om vad jag kommer att göra! Skönt att få bekräftelse på sina val.

2 kommentarer:

  1. Grattiskram från Örebro!!!
    Helgen var kanon misstänker jag.
    :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var den, spännande diskussioner och olika åsikter, som det ska. Mycket rolig helg!

    SvaraRadera